Onder het Maaiveld

Mede mogelijk gemaakt door: Nationale Postcode Loterij

Onder het Maaiveld is een driejarig programma van IUCN NL, De Vlinderstichting, NIOO-KNAW en het Centrum voor Bodemecologie. Samen met andere organisaties werken wij aan een structurele verandering in de omgang met onze waardevolle bodem.

Het doel van 'Onder het Maaiveld' is herstel van het bodemleven in Nederland, als basis voor een gezonde natuur en een gezonde maatschappij. Onder het Maaiveld gelooft dat kennis over het belang van een gezonde bodem essentieel is om te veranderen hoe mensen met de bodem omgaan. Een belangrijk onderdeel van het programma is daarom het vergroten van het bewustzijn hierover.

In het driejarige programma Onder het Maaiveld werken IUCN NL, De Vlinderstichting en NIOO-KNAW & Centrum voor Bodemecologie samen met andere maatschappelijke partners aan een structurele verandering in de omgang met de bodem.

Film 'Onder het Maaiveld' toont de ongeziene wereld onder onze voeten.

EMS Films, de makers van De Wilde Stad en De Nieuwe Wildernis, gaan ondergronds met Onder het Maaiveld. De film over een uiterst actueel thema laat de fascinerende wereld direct onder onze voeten zien en toont het grote belang van een gezonde bodem. Onder het Maaiveld is vanaf 2 maart 2023 in Nederlandse bioscopen en filmtheaters te zien.

Bekijk hier de trailer

Ga naar www.onder-het-maaiveld.nl voor meer informatie over het project.

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor de nieuwsbrief van Onder het Maaiveld