Vlinderstraten

In Nederland bestaan heel veel ‘vlinderwijken’, waar alle straten een vlindernaam hebben. Helaas voor de echte vlinders zijn deze wijken niet ingericht om de vlinderfauna, en daarmee de biodiversiteit, te bevorderen. De Vlinderstichting is, samen met NME-centra en Groene Trainees, aan het werk gegaan in een aantal vlinderwijken.

Vlinders in de vlinderstraat

Welke vlinders vliegen er eingelijk allemaal rond in de vlinderstraten? Dat wil De Vlinderstichting heel graag weten! Want met deze gegevens kunnen we vlinders nog beter beschermen.

Via deze handige website kan je zoeken op straatnaam en je vlinders direct doorgeven. Snel en gemakkelijk!

Geef je vlinders door

Een buurt vol vlinders

Meer vlinders in je tuin is leuk, maar hoe doe je dat? En hoe herken je ze? Om buurtbewoners daar meer over te leren werden in een aantal wijken prachtige inforatieborden geplaatst. In 's Gravenzande, Amersfoort en Deurne bijvoorbeeld. Het maakt de wijk een stukje vrolijker en geeft informatie!

Vlinderstraten