Vlinderfotoreis Eifel en Ardennen met De Vlinderstichting en Nature Talks

vrijdag 8 maart 2019

Blauwe vuurvlinder, Zilveren maan, Keizersmantel of ringoogparelmoervlinder, alleen de namen zijn al intrigerend! Maar bij degene die weet om welke vlinders het hier gaat zal het hart acuut nog sneller gaan kloppen. Tijdens deze vlinderfotoreis naar de Eifel en Ardennen zoeken we deze en andere prachtige vlinders op en leer je ook nog eens hoe je ze het beste kunt fotograferen.

17 mei 2019 – 20 mei 2019

Onder leiding van het duo Kars Veling (van De Vlinderstichting) en Henkjan Kievit (professioneel natuurfotograaf) ga je vier dagen lang op zoek naar deze en andere bijzondere soorten en is er volop tijd om ze in het veld te fotograferen. ‘s Avonds wordt er natuurlijk lekker gegeten, maar daarna is er zeker nog tijd de “oogst” van de dag te bekijken en te bespreken. Je leert van elkaar en van de gidsen hoe je vlinders het mooist in beeld brengt, maar ook wordt er volop aandacht besteed aan “natuurvriendelijk” fotograferen. Hoe voorkom je dat het bloemrijke weitje waar je de vlinders tegenkomt een platgewalst veld is als de fotografen weer vertrokken zijn… Vlinders zoeken, vlinders vinden en vlinders fotograferen, een heerlijk vooruitzicht!

Blauwe vuurvlinder Blauwe vuurvlinder Blauwe vuurvlinder
Vlinders Eifel en Ardennen Boswitje, zilveren maan, zilvervlek, bosparelmoervlinder, bont dikkopje & blauwe vuurvlinder Boswitje, zilveren maan, zilvervlek, bosparelmoervlinder, bont dikkopje & blauwe vuurvlinder

Waar gaat we heen?

Pruimenpage Pruimenpage Pruimenpage

Deze vlinderfotoreis gaat naar een waar walhalla waar het de voorjaarsvlinders betreft. De afwisseling van prachtige landschappen in de Eifel en de Ardennen, met beekdalen, kalkgraslanden, vochtige bossen en bosweitjes staat niet alleen garant voor een heerlijk afwisselende reis waar het die landschappen betreft, maar ook voor een rijke variatie aan vlinders. We verblijven in een gezellig hotel in het plaatsje Robertville, van waaruit we met busjes de vlindergebieden bezoeken. Die liggen nooit op meer dan een uurtje rijden van het hotel. Daar aangekomen waaieren we in ons eigen tempo uit om te genieten van al het moois dat de natuur ons te bieden heeft. Natuurlijk zijn Kars en Henkjan altijd in de buurt om je te helpen bij het vinden, determineren en fotograferen van al die prachtige vlinders. Je komt weer thuis met een schat aan ervaringen, inspiratie en prachtige foto’s!

De reis is van vrijdag 17 mei (10.00 uur Eindhoven CS) tot maandag 20 mei (18.00 uur Eindhoven CS) en kost € 675,00. Hiervoor krijgt u: vervoer Eindhoven – Robertville  vv in busjes, alle overnachtingen, alle maaltijden, vervoer ter plaatse, begeleiding door een Nederlandse vlinderaar en een natuurfotograaf, verzekering garantiefonds & fotobesprekingen.

Stichting Nature Talks en De Vlinderstichting

Met het boeken van deze fotoreis draag je niet alleen bij aan het verbeteren van jouw fotografische vaardigheden, maar je steunt automatisch ook de Vlinderstichting. Daarnaast krijg je ook nog eens 5% korting op het Nature Talks Photo Festival.

Ga naar de site van Nature Talks voor meer informatie en voor aanmelding voor de reis.

Ardennen Eifel KarsVeling reis vlinderreis