1000-soortendag Kuinderbos, 6 juni 2009

dinsdag 2 juni 2009

Op 6 juni van dit jaar vindt in het Kuinderbos de door de VOFF, Waarneming.nl en SBB georganiseerde 1000-soortendag plaats. Doel van deze dag is om zoveel mogelijk beesten en planten te zien. Daarnaast hopen we natuurlijk ook dat het een leuke en gezellige dag wordt waarop medewerkers van PGO’s en actieve vrijwilligers elkaar kunnen ontmoeten. De dag wordt afgesloten met een BBQ aangeboden door SBB.

Waar?
De dag vindt plaats in het Kuinderbos (Noordoostpolder) bij de werkschuur van SBB (Amersfoort-coördinaat 182-533).

Wanneer?
De 1000-soortendag is op zaterdag 6 juni maar een deel van de activiteiten zal op 5 juni en 7 juni worden uitgevoerd.

Wie?
We zijn te gast bij SBB. De activiteiten worden georganiseerd samen met SBB, de PGO’s, Waarneming.nl en enkele andere natuur organisaties. De excursies zijn gericht op medewerkers van de PGO’s en actieve vrijwilligers. Voor de dag wordt dus niet een algemeen publiek uitgenodigd.

Wat?
In totaal worden er een twintigtal verschillende excursies gehouden variërend van korstmossen tot libellen en van dagvlinders tot lieveheerbeestjes. Naast de excursies kunnen alle deelnemers aan de dag ook zelf op excursie gaan. Voor elke excursie zijn twee of drie excursie leiders aanwezig.

Verwerking gegevens
Voor een deel van de groepen wordt er op de dag zelf al een complete lijst bijgehouden. Voor andere groepen (bijen, vliegen, kevers) is dit niet mogelijk en van deze groepen wordt op de dag zelf alleen een schatting van het aantal soorten bij gehouden.

Slapen, drinken en eten?
De camping van SBB is gedurende het weekend vrij te gebruiken. Koffie en thee is aanwezig. Op zaterdagavond is er een BBQ voor mensen die zich van te voren hebben aangemeld. SBB maakt de werkschuren leeg zodat er gelegenheid is om regen binnen uit te zitten.

Aanmelden?
Aanmelden hoeft niet. Je moet je wel aanmelden als je gebruik wilt maken van de camping of als je mee wilt doen met de BBQ. Stuur dan een mailtje naar Vincent Kalkman.