Idylles door heel het land

woensdag 10 december 2014

In het project Idylle leggen we grote bloemenweides aan voor vlinders, bijen en mensen. Afgelopen twee jaar zijn er al zo’n twintig idylles gerealiseerd. Van Kwadendamme (Zeeland) tot Borger Odoorn (Drenthe) is er meer leefgebied voor vlinders en bijen bijgekomen. Heerlijke plekken om te vertoeven.

Afgelopen tijd zijn De Vlinderstichting en Nederlandse Bijenhoudersvereniging door het land gereisd om mogelijk nieuw aan te leggen idylles te bezoeken. Op heel veel plaatsen zijn natuurliefhebbers actief in hun omgeving. Beleidsmakers en beheerders van gemeenten, vlinderwerkgroepen, imkers, natuurverenigingen en buurtbewoners zijn aan het werk om prachtige plekken voor vlinders en bijen aan te leggen.

We hebben meer dan 85 aanmeldingen binnengekregen met de wens om in 2015 een idylle aan te leggen. Ruim twintig daarvan hebben we bezocht; stuk voor stuk mooie initiatieven. We hebben ervoor gekozen om volgend jaar in onder andere Westerwijtwerd, Arnhem, Deurne, Pijnacker en Almelo samen met lokale partijen aan de slag te gaan voor nieuwe idylles. Alle informatie over de Idylles is gebundeld op de speciale Idylle-site.

Idylle NationalePostcodeLoterij