Genieten van vlinders

maandag 6 mei 2013

Begin april hielden De Orchideeënhoeve en De Vlinderstichting een gezamenlijke actie waarbij maar liefst 4 jaarkaarten voor de Orchideeënhoeve te winnen vielen. Het hele jaar gratis toegang tot een tropisch paradijs met een grote vlindertuin vol prachtige vlinders! Op zaterdag 4 mei werden de winnaars welkom geheten in de vlindertuin.

Behalve een jaarkaart, kregen de winnaars een bijzonder kijkje achter de schermen. Want er komt heel wat organisatie kijken bij zo’n tropische tuin! De Vlinder Vallei is een echte jungle ervaring met wildpaden en stromende bergbeken. De planten zijn aangepast op de duizenden vlinders die rondvliegen in de tuin.

De vlinders komen nog in hun pop vanuit Costa Rica naar Nederland. Na het ontpoppen kan het avontuur als vlinder beginnen en start de cyclus opnieuw. Vlinders, vrolijkheid en verbazing tegelijk! De prijswinnaars konden genieten van alle vlinders. “Ik ben al zo gek op alle vlinders in mijn tuin, dus dit is een prachtige prijs!”, aldus een van de winnaars.

De Vlinderstichting en de Orchideeënhoeve zijn blij met deze samenwerking. “De Vlinderstichting beschermt vlinders die in Nederland leven en zo’n tropische tuin draagt heel veel bij aan de bewustwording”, aldus een woordvoerder. “Bezoekers kunnen hier van dichtbij zien hoe prachtig vlinders zijn en dat ze de moeite waard zijn om te beschermen. Want ook in Nederland komen heel veel prachtige vlinders voor.”

Vlindertuin