Grote belangstelling voor publieksactie Hart voor Natuur

zondag 2 januari 2011

Boswachters, natuurgidsen en vrijwilligers hebben zondag 2 januari circa 40.000 bezoekers ontvangen met een Nieuwjaarsgroet en warme chocolademelk bij de publieksactie Hart voor Natuur. Geholpen door het prachtige winterweer zijn vele Nederlanders vandaag naar buiten gegaan voor een frisse neus.

Op ruim 150 plekken verspreid door heel Nederland werden zij warm ontvangen bij een knisperend vuurtje. Met deze publieksactie vragen de organisatoren aandacht voor de toekomst van de natuur en het landschap; juist in tijden van bezuinigingen. Nagenoeg alle bezoekers ondersteunen de actie van harte en reageerden positief. In Nationaal Park Veluwezoom vormden honderden mensen een hart waarmee zij de actie letterlijk ondersteunden. In de Coalitie Hart voor Natuur hebben ruim twintig natuur- en milieuorganisaties de handen ineen geslagen voor de toekomst van de natuur en het landschap in Nederland. De organisatoren van Hart voor Natuur spreken van een groot succes ook dankzij de inzet van vele vrijwilligers en op diverse plekken de nauwe en prettige samenwerking met de plaatselijke horeca.

Het vervolg
Bezoekers konden hun e-mailadres achter laten om op de hoogte gehouden te worden. Via www.hartvoornatuur.nu kan dat nog steeds. De organisaties roepen iedereen nu al op om hun favoriete natuurfoto te uploaden op deze website. Op deze website staat ook een totaaloverzicht van alle locaties en foto’s van vandaag. De publieksactie is het begin van een estafette-actie richting de Provinciale Statenverkiezingen begin maart. De verschillende organisaties zullen ieder op eigen wijze aandacht vragen voor wat er op het spel staat voor natuur en landschap.