14 februari: Landelijke Dag. U komt toch ook?

woensdag 11 februari 2009

Landelijke dag 2009: Ruimte voor vlinders en libellen.

Op 14 februari 2009 vindt in de Junushoff in Wageningen de jaarlijkse Landelijke Dag plaats van De Vlinderstichting. Dit keer is het thema ‘Ruimte voor vlinders en libellen’. Er wordt verteld over het eerste libellenreservaat, Wyldemerk, opgericht in mei 2007. U hoort over eisen die dagvlinders en nachtvlinders aan hun omgeving stellen. Verder over onze plannen en wensen voor gebieden waar dagvlinders, nachtvlinders en/of libellen ruim baan krijgen – en met hen allerlei planten en andere dieren. Wouter Vanreusel vertelt over de succesvolle tuinvlindertellingen in België. Er zullen diverse films vertoond worden, en de korte presentaties worden verluchtigd met prachtige foto’s. Deze dag is niet alleen voor de experts, maar zeker ook voor de gewone natuurliefhebbers en geïnteresseerden! In de pauzes is er ruimschoots gelegenheid om te kijken en kopen bij diverse stands op onze informatiemarkt: natuurboeken, kunst, educatief materiaal, en veel informatie over het werk van De Vlinderstichting. Parallel wordt er ’s middags voor 60 mensen twee workshops nachtvlinders herkennen gegeven door Rob de Vos en Maurice Franssen. De workshops zijn al vol!

Landelijke Dag
14 februari 2009, 10.00 – 16.00 uur
Junushoff te Wageningen
Toegang: € 8,- inclusief koffie en thee.

Meer informatie via 0317-467346.

Programma:

Landelijke Dag De Vlinderstichting 14 februari 2009