Boeiend lezingenprogramma Vlinderstichting op puzzeldag

donderdag 2 november 2017

Op 11 en 12 november wordt in Ede het Nature Talks natuurfotofestival gehouden. Ook De Vlinderstichting is van de partij. We hebben zaterdag twee zalen en zondag één met een boeiend programma van lezingen en puzzelen met foto’s van micro’s, macro’s, dagvlinders en libellen.

Lezingen en films

Er is een lezing over blauwtjes herkennen (hier: adonisblauwtje, bleek blauwtje en icarusblauwtje, foto's: Kars Veling) Er is een lezing over blauwtjes herkennen (hier: adonisblauwtje, bleek blauwtje en icarusblauwtje, foto's: Kars Veling)

De lezingen gaan over herkenning, maar ook over gedrag en ecologie. Er staan lezingen op het programma over de herkenning van blauwtjes, glazenmakers en juffers en ook is er uiteraard aandacht voor nachtvlinders.

Daarnaast wordt er aandacht besteed aan bijen en zijn er fotopresentaties over vlinders op vakantie. Zo krijgt u vlinders te zien uit Albarracin in Spanje en komen ook de Griekse vlinders uitgebreid aan bod. Op zondag zal Annette van Berkel, bekend van de Landelijke Vlinderdag, ook een aantal schitterende films laten zien en daar zelf live het commentaar bij verzorgen.

Bekijk het lezingenprogramma

Vijf euro Vlinderstichtingkorting

Een ticket voor één dag basisprogramma kost €20,- (€35,- voor beide dagen samen), maar als u zich aanmeldt met de code Vlindersticht_Talks2017 betaalt €15,- per dag. Kinderen tot 15 jaar hebben trouwens gratis entree.

Puzzeldag

Ondertussen is er op zaterdag 11 november in de naastliggende zaal de echte vlinder- en libellenpuzzeldag. Iedereen kan langs komen, al dan niet met eigen foto’s en meehelpen om deze op naam te brengen. Het gaat hier om alle groepen De Vlinderstichting zich op richt, dus dagvlinders en libellen, maar ook nachtvlinders en micro’s. Ook foto’s van buiten Nederland zijn van harte welkom. We hebben ook gidsen uit andere landen bij ons. Als er andere werelddelen aan de orde komen moet je dat van te voren even doorgeven, dan kijken we of we ook daar boeken van hebben.

En nog veel meer

Daarnaast is er dat weekend in de Reehorst heel veel meer te doen. Het Nature Talksfestival heeft een hoofdprogramma met internationale fotografen in de grote schouwburgzaal en een basisprogramma. De Vlinderstichting-activiteiten zijn allemaal binnen het basisprogramma te bezoeken. Maar daaronder vallen ook meer dan 25 (foto)lezingen per dag door Nederlandse en Belgische sprekers/fotografen, filmtheaterzaal met schitterende natuurfilms, Duikeninbeeldzaal over de boeiende onderwaterwereld, exposities met onder andere de winnaars van de fotowedstrijd Nature Photographer of the Year, een grote natuurfotografiebeurs, presentaties van diverse natuurfotoclubs en productdemonstraties van alle grote fotomerken in verschillende zaaltjes.

dagvlinders libel microvlinder Nachtvlinders Puzzeldag