Kom mee nachtvlinderen in Zwolle!

maandag 8 augustus 2022

De aankomende drie weken is de Vlinderstichting aanwezig in Zwolle om naar nachtvlinders te kijken!

Blauwbandspanner Blauwbandspanner

Drie avonden in de maand augustus worden op verschillende locaties in de stad nachtvlinders geïnventariseerd. Door middel van een laken en een felle lamp worden deze fraaie beestjes gelokt, op naam gebracht en gefotografeerd. Omdat de vegetatie in stadsparken erg afwisselend is, is de verwachting dat we een grote verscheidenheid aan leuke soorten zullen treffen. Onze medewerkers zullen tijdens de excursie van alles vertellen over deze interessante soortgroep. Neem je camera en zaklamp mee!

Schrijf de volgende data in je agenda en kom ons opzoeken:

• Woensdag 10 augustus – Park de Wezenlanden van 21:30 tot 00:30 (het lijkt een hele mooie warme nacht te worden)! – verzamelen bij Kinderboerderij Wezenlanden
  • Maandag 15 augustus – Twistvlietpark – van 21:30 tot 00:30
  • Donderdag 25 augustus – Oldenelerpark – van 21:30 tot 00:30 - verzamelen bij kruising Commissarislaan/Oldeneelweg.

We hopen jullie te zien!

Nachtvlinders kijken met Jurriën

Een avondje nachtvlinderen, hoe ziet dat er uit? Projectleider Jurriën laat alvast zien hoe het eruit ziet. Heb jij al een keer een nachtpauwoog gezien?

2022 inventarisatie LauraPeters nachtvlinderbelevenis Nachtvlinderonderzoek Nachtvlinders RikWever Zwolle