Prachtige nieuwe cursus over het leren kennen van planten en dieren

vrijdag 4 november 2022

SoortenNL organiseert weer een digitale cursus veldbiologie met een keur aan onderwerpen en een geweldige line-up van goede sprekers. Natuurlijk komen ook vlinders aan bod, maar nog heel veel meer.

Nature Talks: planten en dieren van Nederland

Wat is het verschil tussen een havik en een buizerd? Wat hebben vlinders nodig? Hoe kun je onderzoek doen naar vleermuizen of de korstmossen op je stoep? Welke padden leven er in ons (kikker)landje? Hoeveel nachtvlinders zitten er in je tuin? Wat is eigenlijk natuur? Dat - en nog veel meer- leer je in de cursussen veldbiologie, opgezet door SoortenNL. Tot nu toe heeft SoortenNL drie cursussen georganiseerd: Planten en Dieren Herkennen, Planten en Dieren Herkennen Wintereditie en Soorten Herkennen en Beschermen voor Jongeren.

Nature Talks

Vanaf 11 november 2022 start SoortenNL met een nieuwe reeks: Nature Talks. Elke vrijdag staat van 15.00 tot 16.00 uur een enthousiaste natuurexpert voor je klaar. Na een korte introductie word je in een half uurtje ondergedompeld in de wondere wereld van de Nederlandse natuur. Na de talk krijg je via de chat de gelegenheid om vragen te stellen. De talk sluiten we af met een quiz en een weekendtip, zodat je meteen jouw opgedane kennis kan testen en in de praktijk kan brengen. Elke week krijg je een nieuwsbrief met tips over onder andere veldgidsen, telprojecten en activiteiten waar je aan deel kunt nemen.

Hier een korte promo van collega Kars Veling.

Ga naar SoortenNL voor meer informatie en om je op te geven voor de cursus.

Nature Talks programma