Tuintelling wint Natuurprijs 2015

vrijdag 22 mei 2015

De Jaarrond Tuintelling van Sovon, Vogelbescherming Nederland, De Vlinderstichting en vier andere natuurorganisaties heeft de Natuurprijs 2015 van het Nationale Groenfonds gewonnen. Het thema van de Natuurprijs was dit jaar ‘Feest met de Natuur!’.

De tweede prijs is voor de Jeugdboswachters van stichting Het Groninger Landschap. De derde en tevens de aanmoedigingsprijs is gewonnen door het Efsteden Bijenlint Fryslân van Marijke de Bie.

Zeven natuurorganisaties sloegen de handen ineen en zijn het project Jaarrond Tuintelling gestart. Naast Sovon en Vogelbescherming en De Vlinderstichting zijn dat, RAVON, Zoogdiervereniging, FLORON en EIS Kenniscetrum Insecten. Met de tuintelling willen ze deelnemers enthousiasmeren om gericht te kijken naar en te genieten van de natuur in de tuin door waarnemingen door te geven via www.tuintelling.nl. Daarnaast worden deelnemers uitgedaagd hun tuin natuurvriendelijk(er) in te richten. Dit alles onder het motto ‘Tel mee voor meer natuur in je tuin, er zit meer dat je denkt!’. De jury van de Nationaal Groenfonds Natuurprijs meldde onder de indruk te zijn van de laagdrempeligheid en breedte van het project. Door de samenwerking ontstaat een groot bereik. Voor de jury is de tuintelling daarmee de terechte winnaar.

Bijen JaarrondTuintelling tuinen