Lodewijk Hoekstra ambassadeur van De Vlinderstichting

woensdag 8 april 2015

Lodewijk Hoekstra is ambassadeur voor De Vlinderstichting. Dat werd afgelopen maandag bekend tijdens het programma Koffietijd.

Hoekstra is met name bekend als de tuinman van het RTL4 programma Eigen Huis & Tuin. Daarnaast adviseert hij projectontwikkelaars, houdt hij zich bezig met de inrichting van groenvoorzieningen in woonwijken en is hij oprichter van NL Greenlabel, een platform dat inspireert en informeert over duurzaamheid.

Meer aandacht

Titia Wolterbeek, directeur van De Vlinderstichting: 'Wij vinden het een eer dat Lodewijk zich voor vlinders wil inzetten. Zijn kennis en persoonlijkheid bieden vele mogelijkheden voor samenwerking.'

Als je een vlinder ziet, denk je aan de lente, liefde en nieuw leven. Vlinders maken de wereld mooier, ze hebben iets magisch. Hoekstra: 'Iedereen weet dat het slecht gaat met de bijen. Maar dat het met onze vlinders heel slecht gaat, is veel minder bekend. Het wordt tijd dat dat meer aandacht voor komt!' Want behalve mooi, zijn vlinders ook erg nuttig. Ze bestuiven bloemen en dienen als voedsel voor andere dieren. Helaas neemt de vlinderpopulatie flink af. Het aantal dagvlinders in Nederland is de laatste vijftig jaar gedaald van zeventig naar vijftig soorten.

Biodiversiteit LodewijkHoekstra