ANBI en De Vlinderstichting

maandag 3 maart 2014

Wij kregen de vraag waarom De Vlinderstichting niet vermeld staat op www.anbi.nl. Per 1 januari zijn ANBI-organisaties verplicht een aantal gegevens te publiceren op een website. Dat mag hun eigen website zijn, maar ook een andere.

Vanaf 1 januari 2014 zijn de ANBI-websites als paddenstoelen uit de grond geschoten om hier profijt uit te trekken. Een daarvan is www.anbi.nl: gewoon een van de vele commerciële initiatieven. Willen wij op de die site vermeld worden, dan kost dat ons jaarlijks € 35,-. En het is nergens voor nodig! Op onze eigen website zijn alle gegevens te vinden op de pagina Service en vragen. Wel zijn wij met een transparantiepagina te vinden op de site Geef Samen: zie www.geef.nl. Het belangrijkste is, dat wij staan vermeld op de site van de belastingdienst, want alleen die bepaalt of je een ANBI bent of niet.

Daarnaast hebben wij het Keurmerk Goede Doelen hebben en zijn we door ANBO en MAX zijn uitgeroepen tot Goede Doele van het Jaar 2013. Bonafide genoeg, denken wij!

Anbi GoedeDoel