Kleurkeur Innovatieprijs

maandag 12 oktober 2020

In het afgelopen jaren hebben De Vlinderstichting en Stichting Groenkeur samen met een groot aantal partners hard gewerkt om richtlijnen op te stellen voor Ecologisch Bermbeheer. Inmiddels zijn deze richtlijnen al sinds 2019 operationeel onder de naam Kleurkeur. Afgelopen maand werd Kleurkeur ingediend voor de Infratech Innovatieprijs.

In januari 2021 staat de vakbeurs Infratech gepland. Op deze beurs laten leveranciers en dienstverleners zien wat ze in huis hebben om de infrastructuur van Nederland in goede conditie te houden. Deze beurs kan nog wel wat kleur gebruiken! Stichting Groenkeur en De Vlinderstichting hebben het project ‘Kleurkeur’ ingediend voor de innovatieprijs.

Meer kleur in onze bermen

De Vlinderstichting en Stichting Groenkeur hebben samen met een groot aantal partners (gemeente, provincie, waterschap, rijkswaterstaat en aannemers) hard gewerkt om in Kleurkeur richtlijnen op te stellen voor Ecologisch Bermbeheer. Kleurkeur is een werkmeethode om de flora en fauna in bermen en grasstroken te verbeteren. Langs onze infrastructuur liggen opgeteld enorme hectares natuur, omdat die nu vaak verwaarloosd is door ze als gazons te beheren.

Door samen te werken met een gericht doel is een korte tijd een ambitie, zoals ecologisch bermbeheer, te verwezenlijken. Door anders samen te werken zijn er wel degelijk is in een zeer korte periode een niewue initiatief ontwikkeld. Er zijn al meer dan 400 cursisten langs gekomen en Kleurkeur al verwerkt in vele bestekken.

We willen laten zien dat het wel degelijk kan. Groen en grijs gaan heel goed samen om Nederland mooier te laten kleuren!

bermen Kleurkeur