Landelijke dag 2022

Hoe gaat het met de libellen? Hoe gaat het met de libellen?
Hoe gaat het met de nachtvlinders? Hoe gaat het met de nachtvlinders?
Hoe gaat het met de dagvlinders? Hoe gaat het met de dagvlinders?

Terugblik Landelijke Dag 2021

Bekijk hier de lezingen en presentaties van vorig jaar.

Landelijke dag 2022 in Wageningen

Het is op het nippertje gelukt: dankzij de versoepelingen was De Landelijke Dag op zaterdag 5 maart 2022 in de Junushoff in Wageningen. Het was een feest om u na twee jaar weer te ontmoeten!

Ondanks de korte voorbereidingstijd waren de medewerkers van De Vlinderstichting (en van de Junushoff) erin geslaagd een prima bijeenkomst te organsiseren. Zo'n vierhonderd mensen hadden op deze korte termijn besloten naar Wageningen te komen en nog zo'n driehonderd mensen keken online mee.

Kijk de opname terug

Inspirerende dag

Projectleiders van De Vlinderstichting brachten de aanwezigen op de hoogte van wat er zoal speelt op dit moment. Ook twee externe sprekers, Hans van Gasteren en Bart Camps verzorgden boeiende presentaties. Er waren drie blokken met elk een eigen dagdeelvoorzitter, waardoor directeur Titia Wolterbeek na het eerste blok (Terugkijken en vooruitzien) wat rust kon nemen. Jurriën van Deijk (Onderzoeken, nu en in de toekomst) en Ineke Radstaat (Genieten en beschermen) namen de honneurs uitstekend waar.

Volgend jaar is er natuurlijk wéér zo'n leuke Landelijke Dag. Noteer de datum alvast: 4 maart 2023.

Presentaties Landelijke Dag 2022