Congres: Toekomst van vlinders in Europa

dinsdag 28 februari 2012

Van 29 tot en met 31 maart wordt het derde internationale congres: ‘Future of Butterflies in Europe’ gehouden in Wageningen. Het congres, met sprekers uit meer dan 20 landen, wordt georganiseerd door De Vlinderstichting.

Onderzoek vormt een belangrijke basis onder het beschermingswerk van De Vlinderstichting. Omdat vlinders zich niet aan grenzen houden organiseert De Vlinderstichting van 29 tot en met 31 maart voor de derde keer haar internationaal congres onder de naam ‘Future of Butterflies in Europe’. Op dit congres zullen wetenschappers uit binnen- en buitenland praatjes geven over de laatste ontwikkelingen op gebied van biodiversiteit, vlinders en klimaatverandering, vlinders in het agrarisch gebied, monitoring, vrijwilligers, bescherming van vlinders van bossen, bergen en moerassen en populatiedynamica. De voertaal is Engels.

Iedereen kan deelnemen aan het congres, maar voor donateurs van De Vlinderstichting is er een speciaal arrangement: voor € 25 per dag (of € 50 voor het hele congres) kunt u alle lezingen bijwonen, inclusief koffie en thee, maar zonder lunch en diner. In de "Hof van Wageningen", waar het congres plaatsvindt, is trouwens een restaurant waar u zelf iets kunt bestellen. Maar omdat het midden in de stad is, zijn er ook volop mogelijkheden binnen vijf minuten lopen.

BCE Biodiversiteit klimaat Vlinderstichting