Nieuw op Vlindernet: links naar tijdschriftartikelen

zaterdag 20 december 2008

In het tijdschrift Vlinders van De Vlinderstichting verschijnen regelmatig artikelen over bepaalde soorten dag- of nachtvlinders. Van een groot aantal artikelen is een PDF gemaakt om deze informatie ook via Vlindernet toegankelijk te maken.

Voorbeelden
Neemt u voor artikelen over dagvlinders bijvoorbeeld eens een kijkje bij de bruine eikenpage, de grote vuurvlinder, het geelsprietdikkopje, het boswitje of de sleedoornpage. Interessante artikelen van nachtvlinders vindt u onder andere bij de kompassla-uil, gewone silene-uil, tweekleurige tandvlinder, witvlakvlinder, draak, eekhoorn en slakrups.

Hoe werkt het?
Ga vanaf de homepagina naar een soortpagina door de naam van de soort in te typen in het zoekveld (of kies voor zoeken via de Nederlandse, de wetenschappelijke of de systematische namenlijst). Vanaf de soortpagina kunt u in de rechterkolom kiezen voor een aantal verdiepende pagina’s. Als u kiest voor ‘Meer lezen over deze soort’ verschijnen in het middenblad van de pagina de links naar artikelen over de betreffende soort.

Uitbreiden
Het is de bedoeling om het aantal artikelen op Vlindernet regelmatig uit te breiden, ook met artikelen uit andere tijdschriften zoals Entomologische Berichten. Ook artikelen over algemene onderwerpen zullen steeds vaker op Vlindernet verschijnen. Enkele voorbeelden vindt u al op de pagina over de Nationale Nachtvlindernacht en op diverse pagina’s onder de kop Verspreiding en Zeldzaamheid.

Reageren?
Wilt u reageren op dit nieuwe item op Vlindernet? Dat kan via het contactformulier!