Postcode Loterij steunt SoortenNL

vrijdag 24 februari 2023

Heel goed nieuws vandaag! SoortenNL krijgt voor de komende jaren geld van de Postcode Loterij voor haar activiteiten!

De Vlinderstichting werkt binnen SoortenNL nauw samen met andere organisaties die zich bezighouden met onderzoek en bescherming van planten en dieren, biodiversiteit in ons land. Ze werken allemaal zonder winstoogmerk en kunnen effectief beschermen omdat ze worden gesteund door duizenden vrijwilligers die vele uren besteden aan het in kaart brengen van en soms ook daadwerkelijke bescherming van de natuur.

Tot onze grote vreugde hoorden we dat de Postcode Loterij SoortenNL steunt met een eenmalige gift van maar liefst 800.000 euro voor de komende vier jaar. Door deze steun van de Postcode Loterij, dankzij hun vele deelnemers, kunnen de organisaties binnen SoortenNL, waaronder De Vlinderstichting, werken aan nog meer biodiversiteit en aan nog betere contacten met onze onmisbare vrijwilligers. Zo gaan we zeker hard aan het werk om nog meer mensen met natuur en bodiversiteit in aanraking te brengen. Dit voorjaar starten we weer met een kennisspecial samen met het groen traineeship. Hierdoor bereiken we weer vele jongeren tussen 16 en 30 jaar die we ‘meenemen’ door de natuur van Nederland; soorten, landschappen, leefgebieden, beheer en ook de problemen zoals verdroging, stikstof en klimaatverandering.

#DeelnemersBedankt.

postcode Loterij steunt SoortenNL