Themanummer Natura over exoten

woensdag 10 april 2013

Onlangs is bij de achterban van de KNNV en alle PGO’s een themanummer van het KNNV-tijdschrift Natura over exoten op de mat gevallen. Alle donateurs van De Vlinderstichting ontvangen dit fraaie themanummer samen met ‘Vlinders’ van mei.

Dit nummer is voortgekomen uit het Signaleringsproject Exoten, dat op initiatief van het Team Invasieve Exoten (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit) is opgestart en waarin tal van organisaties samenwerken. Het Signaleringsproject Exoten heeft als doel vrijwilligers te enthousiasmeren uit te kijken naar exoten en waarnemingen te melden. Goede, actuele exotenwaarnemingen zijn belangrijk voor terreinbeheerders, natuurorganisaties, natuurliefhebbers, wetenschappers en beleidsmakers.

Het themanummer geeft een overzicht van de vele facetten van exoten in Nederland. Mocht u geïnteresseerd zijn in een papieren exemplaar (maar de donateurs van De Vlinderstichting krijgen dit dus al), neem dan contact op met de KNNV (zolang de voorraad strekt).

exoten Tijgerblauwtje