Vlinderzoeksysteem werkt nu ook voor nachtvlinders!

dinsdag 29 april 2008

Tot nu toe kon u met het vlinderzoeksysteem alleen dagvlinders opzoeken. Vanaf vandaag is het ook mogelijk om nachtvlinders te zoeken.

Het vlinderzoeksysteem is vooral bedoeld als hulpmiddel voor mensen die nog niet zo bedreven zijn in het determineren van vlinders. Aan de hand van een stappenplan met verschillende vragen kunt u proberen te achterhalen welke vlinder u gezien heeft. Op basis van de vindplaats, de vinddatum en de uiterlijke kenmerken van de vlinder wordt door het systeem aangegeven welke soort u waarschijnlijk heeft gezien.

Vaak zullen er meerdere mogelijkheden zijn, die in volgorde van waarschijnlijkheid getoond worden. Met behulp van de foto's en de soortpagina's waarnaar u kunt doorklikken, kunt u uiteindelijk zelf bekijken welke soort u waarschijnlijk gezien heeft.

Graag horen wij van u eventuele reacties over dit vlinderzoeksysteem. Is het gelukt om 'uw' vlinder op naam te brengen? Ook als u bepaalde moeilijkheden of fouten tegenkomt, dan horen wij dat graag via het contactformulier.

Heeft u een rups gezien en wilt u weten welke soort het is? Maak dan ook eens kennis met het rupsenzoeksysteem.

(update augustus 2022: wegens de veiligheid zijn deze websites uit de lucht gehaald. Er wordt gewerkt aan een nieuwe versie).

Nachtvlinders Vlinderstichting website