Forse groei sociale media van De Vlinderstichting

maandag 2 januari 2017

De laatste jaren zijn we als Vlinderstichting ook actief bezig om mensen te enthousiasmeren voor vlinders en libellen via internet. Naast ons prachtige tijdschrift ‘Vlinders’ en de andere uitgaven zijn via internet weer andere en meer mensen te bereiken.

Al jarenlang is onze website een belangrijke bron van informatie en nieuws over vlinders en libellen. Zeer regelmatig verschijnen er nieuwsberichten en u kunt zich aanmelden om al die berichten als nieuwsbrief in uw digitale brievenbus te krijgen. Op dit moment wordt de website van De Vlinderstichting helemaal in een nieuw jasje gestoken en aangepast aan deze tijd. Uiteraard blijft alle informatie die er nu op staat beschikbaar, maar wel zal alles veel beter vindbaar worden. Ook ‘Vlindernet’ blijft natuurlijk bestaan. Hier worden alle soorten dag- en nachtvlinders van Nederland besproken, staan actuele verspreidingskaartjes en foto’s die het op naam brengen vergemakkelijken. 'Libellennet' is de evenknie die al die info over libellen op een rijtje heeft.

Twitterbericht De Vlinderstichting
Naast deze ‘traditionele’ digitale informatie is De Vlinderstichting ook al jaren actief via sociale media zoals LinkedIn, Facebook en Twitter. Via die kanalen bereiken we weer andere mensen. Hier kunnen we korte berichtjes kwijt, vaak met een mooie foto, om op die manier de vlinders en libellen in de spotlights te zetten. Er is geen ruimte voor uitgebreide diepgravende achtergronden, maar door goede doorverwijzing naar nieuwsberichten of vlindernet kun je ze toch ook aan die informatie helpen als ze daarin geïnteresseerd zijn. Het mooie is dat via die kanalen veel meer mensen bij ons betrokken raken dan alleen onze trouwe donateurs. De groep die we bereiken wordt steeds groter en ook in 2016 was er een duidelijke groei. Facebook spande daarbij de kroon, want er was een groei van maar liefst 74% tot nu, begin januari 2017, meer dan 22.700 pagina-likes. Ook Twitter, waar volgens de berichten de wereldwijde groei er echt uit is, zagen we toch nog een toename van 20% het afgelopen jaar tot nu 10.250 volgers. Sinds 2 jaar zijn we ook actief op Instagram en daar was de groei in 2016 65% tot nu nog het bescheiden aantal van 1575 volgers. Instagram is echt helemaal voor foto’s en vrijwel dagelijks zetten we hier een fraaie vlinder- of libellenfoto op.

Ook al bent u al donateur (en zo niet dan kunt u dat natuurlijk nu worden), volg ons ook op sociale media, dan krijgt u nog veel meer te horen over vlinders en libellen.

Facebook Instagram Twitter website