Nog maar een paar dagen voor fotowedstrijd 'Blues in the Marshes'

woensdag 27 december 2017

Tot en met 31 december loopt nog de fotowedstrijd van het project Blues in the Marshes. Iedereen kan foto’s insturen als ze zijn gemaakt in het gebied tussen Den Bosch en Vlijmen en vanaf de start van het project in 2013. Het kan gaan om natuur, maar ook mensen, gebouwen, werkzaamheden of landschappen dingen mee naar de schitterende prijzen die in begin 2018 zullen worden uitgereikt.

De winnende foto’s zullen ook in het projectgebied tentoongesteld worden. Er zijn drie categorieën:

1. Natuur & Landschap,
  2. Cultuur
  3. Jeugdwerk: natuur en cultuur voor deelnemers van 7 t/m 15 jaar.

De wedstrijd sluit op 31 december om 24.00 uur. Meer informatie en voorwaarden.

Blues in the Marshes

In het LIFE+ Nature project ‘Blues in the Marshes’ hebben Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer, De Vlinderstichting, Waterschap Aa en Maas en de gemeente Heusden zich samen ingezet om zeldzaam geworden blauwgraslanden te herstellen en om de waterhuishouding te verbeteren. Doel is om hiermee ook het leefgebied van bedreigde dieren en planten te versterken en te vergroten, waaronder het pimpernelblauwtje. Naast natuur is de waterveiligheid verbeterd en is er meer ruimte om van het gebied te genieten met nieuwe wandelpaden.

Lees meer over de bescherming van het pimpernelblauwtje

BluesInTheMarshes fotograferen