Vlinderstand 2019

dinsdag 12 maart 2019

De Vlinder- (en libellen) stand 2019 is verschenen. Met daarin: de nieuwe Rode lijst, hoe gaat het met de vlinders en libellen en nog meer.

In de Vlinder- (en libellen)stand 2019 speciale aandacht voor de nieuwe Rode lijst Dagvlinders. De trends van de dagvlinders blijven dalen en ook met de libellen blijkt het niet zo goed meer te gaan. Hoe het met de nachtvlinders gaat, zal blijken uit het meetnet nachtvlinders, dat steeds meer meetpunten heeft. En verder: de Vlinderstichting ontwikkelt Kleurkeur, een keurmerk dat vlindervriendelijk maaien gaat bevorderen. Het project Blues in de Marshes loopt op zijn einde. En een kritische bijdrage over het stikstofbeleid in ons land.

Download de Vlinderstand 2019

U kunt ook de papieren versie bestellen in onze webwinkel. De Vlinderstand is gratis; u betaalt alleen de handling- en verzendkosten.

2019 BluesInTheMarshes dagvlinders Kleurkeur Libellen Nachtvlinders PAS RodeLijst vlinders Vlinderstand