Landelijke dag 2024 in het kader van Toekomst voor Natuur

maandag 20 november 2023

Op 2 maart 2024 is onze Landelijke Vlinderdag. Dan verzamelen meer dan zeshonderd vlinder- en libellenliefhebbers zich in de Junushoff in Wageningen voor een inspirerende, leerzame en gezellige dag. Voor de mensen die er niet ‘live’ bij kunnen zijn is er een livestream via Youtube. Het thema van deze dag is Toekomst voor Natuur.

We hebben een aantal presentaties in petto, waarin wordt in gegaan op Toekomst voor Natuur en hoe we meer vlinders en libellen kunnen krijgen. Wat is de invloed van het weer op vlinders en hoe reageren libellen op waterkwaliteit? Verder gaat Marc Argeloo in op het feit dat mensen allemaal hun eigen beeld hebben van de natuur en dat jongere generaties niet meer weten hoe divers en rijk de natuur was tijdens de generaties die voor hen kwamen. Daarover gaat ook een documentaire van Rik van der Linden (maker van de serie De Verwonderaars). Hoe tover je gazon om tot bloemrijk grasland? De Vlaamse 'graslandnerds' Stephanie Schelfhout en An De Schrijver leggen het uit aan de hand van het project FlowerPower de tuin.

Naast het uitgebreide programma van presentaties, informatieve en educatieve films is er een informatiemarkt waar van alles te zien en te koop is. Boeken, sieraden, planten: keus genoeg.

Het programma is zo goed als rond, zodra dit definitief is is het te vinden op deze website

Meld je aan

2024 LandelijkeDag ToekomstVoorNatuur