Aanmelden nieuwe idylles 2015

vrijdag 5 september 2014

Met het project Idylle leggen we samen met vrijwilligers grote bloemrijke plekken aan voor vlinders, bijen en mensen. Ook een idylle bij jou in de buurt? Meld je initiatief vóór 6 oktober aan. In 2015 kunnen we met hulp van de Nationale Postcode Loterij weer een flink aantal idylles ondersteunen.

Terwijl de eerste idylles nog in bloei staan gaan we binnenkort idylles selecteren om in 2015 aan te leggen. Er zijn al flink wat initiatieven aangemeld maar nieuwe aanmeldingen zijn nog van harte welkom.

Voor een idylle gelden de volgende voorwaarden:

• De eigenaar van de grond wil actief meewerken en is op de hoogte van de aanvraag.
  • De locatie voor een idylle is ongeveer 0,5 tot 2 ha (in stedelijk gebied vaak wat kleiner).
  • De locatie is vrij toegankelijk, zodat mensen er van kunnen genieten.
  • We willen duurzaam inzaaien, dus de locatie moet minimaal 5 jaar beschikbaar zijn.
  • Er zijn mensen/organisaties uit de omgeving betrokken bij het ontwerp, voorlichting, onderhoud en/of monitoring.

Kijk voor meer informatie, de voorwaarden en aanmelden op vlinderstichting/idylle.

Aanmelden kan tot 6 oktober. Voor 1 november krijgt u bericht of uw idylle in de race blijft om geselecteerd te worden of is afgevallen.

Biodiversiteit Idylle