EcoCheck

Hoe werkt het?

Met de EcoCheck Sportparken maak je inzichtelijk hoe jouw sportpark scoort op het gebied van biodiversiteit. Ga meteen aan de slag en ontdek welk cijfer jouw sportpark krijgt! Onderwerpen die aan bod komen zijn Natuur, Faunavoorzieningen, Variatie, Duurzaamheid en Beleving.

Wanneer je de EcoCheck start, doorloop je één voor één alle vragen. Heb je alle vijf de onderwerpen gehad, dan zie je direct hoeveel punten je hebt gescoord. De onderdelen die nog ontbreken op het sportpark worden ook getoond. Hiermee kun je aan de slag gaan om je sportpark nog natuurvriendelijker te maken. Als er maatregelen gepland staan voor biodiversiteit op het sportpark, is het natuurlijk leuk om de check vooraf en achteraf in te vullen. Je ziet dan hoeveel je vooruit bent gegaan!

Start hier de EcoCheck

Tip: goede kennis van alle hoeken en gaten van het sportpark is wel handig. Kom je vragen tegen die je niet direct weet te beantwoorden? Ga dan even op het sportpark kijken en doe de check daarna gewoon nog een keer. Een overzicht van alle vragen vind je in de brochure Sport en Natuur.

Lees hier de brochure Sport en Natuur

Wil je een stapeltje papieren brochures ontvangen om uit te delen aan sportverenigingen of om ergens in een kantine neer te leggen? Dat kan! Laat weten hoeveel je er wilt hebben en wat je adres is en ze worden gratis toegestuurd.

Vraag papieren brochures op