Hakhoutbrigade Meinweg

Nationaal Park de Meinweg ligt ten oosten van Roermond, tegen de Duitse grens aan. Het is een gevarieerd natuurgebied met bossen, heide, vennen, beken en beekdalen. Heel bijzonder in het park is het unieke terrassenlandschap, gevormd door uitschuringen van de Maas en verschuivingen in de aardkorst langs de drie breuklijnen die door het gebied lopen. Hierdoor zijn grote hoogteverschillen en steiltes ontstaan. Juist door al die variatie is de Meinweg rijk aan soorten. En hakhoutbeheer doet daar nog een schepje bovenop!

De hakhoutbrigade op de Meinweg bestaat uit losse vrijwilligersgroepen die via het IKL (Stichting Instandhouding van Kleine landschapselementen in Limburg) ingezet worden. Traditioneel vinden de activiteiten plaats op de zaterdag tussen kerst en oud & nieuw en op de laatste zaterdag vóór carnaval.

Voelt u ervoor om mee te werken, neem dan contact op met Jan Kluskens.