Vlindergedichtenwedstrijd

woensdag 9 november 2022

De Vlinderstichting bestaat in 2023 veertig jaar. Een van de activiteiten om dat te vieren is een gedichtenwedstrijd,

Vlinders inspireren velen. We willen de vlinder onder de macrolens leggen en zijn veelzijdige verhalen laten vertellen. Daarom vragen we u de pen op papier te zetten en uw mooiste gedicht waarin de vlinder een rol speelt in te sturen.

De gedichten worden beoordeeld door een deskundige jury met onder anderen tekstschrijver en cabaretier Hans Dorrestijn, en Ellen van der Kolk, stadsdichter van Wageningen. Het beste gedicht krijgt een plekje in de gedichtenbundel die we willen gaan publiceren. Tijdens de Landelijke Dag van De Vlinderstichting op 4 maart 2023 wordt het winnende gedicht bekendgemaakt.

De deadline voor inzendingen is 1 februari 2023. U kunt uw gedicht insturen naar Ingeborg van Es. Door het inzenden van een gedicht geeft u ons het recht om het te publiceren.

Gedichtenwedstrijd jubileum PaulSchoenmakers