Landelijke Dag 2020

Kom naar de Landelijke Dag op 7 maart 2020

De Landelijke Dag is dé ontmoetingsdag voor iedereen die van vlinders en libellen houdt. Het is nu tien jaar geleden dat wij begonnen aan een campagne om de 12 meest bedreigde vlindersoorten weer aan 10 populaties te helpen. Daarom staat de Landelijke Dag van De Vlinderstichting in het teken van ‘Tien voor 12!’ Wat is er gebeurd in die tien jaar, en hoe gaan we verder? Dat en nog veel meer hoort u op de Landelijke Dag.

Meer informatie en aanmelden

Koolwitjes in de klas

Echte vlinders in de klas? Dat kan met het kweekpakket van De Vlinderstichting. Leuk om te doen en onvergetelijk voor de kinderen. In ongeveer 5 weken zien de kinderen de ontwikkeling van eitje tot vlinder van dichtbij. En daarna natuurlijk de vlinders buiten vrijlaten!

Meer lezen en bestellen

De Vlinderstichting

Kennis, draagvlak en mensen zijn de belangrijkste pijlers van het werk van De Vlinderstichting. Het uiteindelijke doel: meer vlinders dan nu, zowel in natuurgebieden als bij iedereen in de tuin.

Meetnet vlinders

Om vlinders te kunnen beschermen, moet je weten waar ze leven. Het meetnet vlinders zorgt hiervoor.

Vlinderwinkel

Leuke vlinderproducten bestellen voor in de tuin of in huis? Neem een kijkje in onze webwinkel en bestel eenvoudig.

Evenementen

Bent u op zoek naar een spannende excursie, een lezing of een interessante tentoonstelling? Kijk snel wat er bij u in de buurt te doen is.

Help mee

Help mee om vlinders te beschermen en wordt donateur! Als welkomstcadeau krijgt u het boekje 'vlinders in de tuin'.