Bijzondere vorm van de mendicabeer..

7-jun-2010

Twee weken geleden, op 23 mei, werd in Loosbroek in Noord-Brabant door de heer C. Boom een bijzonder uitziende mendicabeer.. lees verder

Vlinders voor kinderen op..

7-jun-2010

Afgelopen zondag was in Wageningen het Belmondofestival. Het was prachtig weer en daar horen natuurlijk vlinders bij. lees verder

Kalkgraslanddikkopje in Limburg

1-jun-2010

In Zuid-Limburg is een kalkgraslanddikkopje waargenomen. Deze vlinder is sinds 1976 verdwenen uit Nederland. Het gaat hier.. lees verder

Gaffelwaterjuffer vestigt zich in..

31-mei-2010

In Zuid-Limburg is aan de Geul een kleine populatie Gaffelwaterjuffer Coenagrion scitulum aangetroffen. Een paar dagen later.. lees verder

Massaal veldparelmoervlinder op..

28-mei-2010

Op de Bemelerberg en in de directe omgeving daarvan vliegen honderden veldparelmoervlinders. Deze zeldzame vlindersoort was.. lees verder

Gerande spanner overal te zien

28-mei-2010

In de buurt van wilgen of populieren is momenteel de gerande spanner aan te treffen. Het is een gewone soort die verspreid.. lees verder

Spectaculaire vondst rups keizersmantel

27-mei-2010

In Zwolle is op 22 mei een rups van de keizersmantel ontdekt. Deze vlindersoort is officieel verdwenen uit ons land sinds.. lees verder

Sierlijke witsnuitlibel plant zich weer..

27-mei-2010

Op 15 mei dit jaar werd tijden een excursie een pas uitgeslopen mannetje sierlijke witsnuilibel gevonden. Dit betreft de.. lees verder

Watersnuffels zoeken tussen..

26-mei-2010

Doordat het water lang koud is gebleven dit voorjaar heeft de ontwikkeling van libellen veel vertraging opgelopen. Normaal.. lees verder

Achteruitgang vlinders hangt samen met..

21-mei-2010 · Biodiversiteit bloemen nectarplant waardplant

In ruim tien jaar tijd is het bloemenaanbod in Nederland met 34 procent afgenomen. Dit biedt een nieuwe verklaring voor de.. lees verder

De koninginnenpage wordt steeds minder..

21-mei-2010

De koninginnenpage wordt door veel mensen beschouwd als onze mooiste vlinder. Het is iedere keer weer fantastisch om er een.. lees verder

Nachtvlindernachten in de dierentuin

19-mei-2010

Dankzij een financiƫle bijdrage van het Prins Bernhard Cultuurfonds en de Coalitie voor Biodiversiteit kan De.. lees verder

Bont dikkopje is laat

18-mei-2010

De eerste waarnemingen van het bont dikkopje zijn gedaan. De afgelopen jaren was de soort al vanaf begin mei actief en was de.. lees verder

Vlinder- en libellenfilms in bioscoop!

17-mei-2010