Recordaantal tellers tijdens..

5-aug-2012 · Atalanta Dagpauwoog KleineVos Tuinvlindertelling

Afgelopen weekend hield De Vlinderstichting voor de vierde keer de jaarlijkse tuinvlindertelling. Nog nooit eerder werd er in.. lees verder

Nieuwe dagvlinder in Den Helder

2-aug-2012 · Eikenpage

Tijdens de reguliere dagvlindertelling in de Schooten, ontdekte vlinderteller Klaas Kaag een vrouwtje van de eikenpage. Deze.. lees verder

Spectaculair: gaffellibel in Brabant!

1-aug-2012 · Gaffellibel NoordBrabant

Medewerkers van Bureau Waardenburg hebben in de Dommel de gaffellibel gevonden. Die soort is al meer dan 70 jaar verdwenen.. lees verder

Spiegeldikkopje extra onder druk

1-aug-2012 · Spiegeldikkopje

Het spiegeldikkopje komt nog maar erg weinig voor in Nederland. Er zijn nog een paar plekken waar deze prachtige vlinder nog.. lees verder

Dagpauwogen op de vlinderstruik!

27-jul-2012 · Dagpauwoog MeetnetVlinders Tuinvlindertelling

In iedere straat zie je ze wel staan in verschillende tuinen: de vlinderstruik, ook wel buddleia genoemd. En eindelijk zitten.. lees verder

Citroenvlinders tellen

25-jul-2012 · Citroenvlinder MeetnetVlinders tellen

Nu de zon staat de branden aan een blauwe hemel vliegen er ineens citroenvlinders rond. Dat zijn we niet meer gewend van de.. lees verder

Onderzoek naar bleke grasuil en..

24-jul-2012 · BlekeGrasuil PseudoBlekeGrasuil waarnemingen

Een nachtvlindersoort die nooit met zekerheid in Nederland is vastgesteld, maar wel op Vlindernet staat is de pseudo-bleke.. lees verder

Verschenen: Fotogids Larvenhuidjes van..

23-jul-2012 · Boeken fotogids larvenhuidje

In de zomer vind je ze met enig zoeken aan iedere waterkant: lege hulsjes in de vorm van een insect. Het zijn huidjes waar.. lees verder

Zeer zeldzame varenuil duikt weer op

17-jul-2012 · Varenuil waarnemingen

De varenuil is een zeer zeldzame soort in Nederland, die slechts een enkele maal is waargenomen, de laatste 30 jaar maar twee.. lees verder

Stroop smeren

Neem stroop mee op vakantie!

17-jul-2012 · Nachtvlinders Stropen