Waarnemingen doorgeven

Een van de doelen van de Nationale Nachtvlindernacht is het tegelijkertijd verzamelen van nachtvlinderwaarnemingen op heel veel verschillende plekken in het land. Dus: nachtvlinders gezien tijdens de Nationale NachtvlinderNacht? Geef uw waarnemingen aan ons door!

Online invoer

Bij voorkeur ontvangen wij de waarnemingen digitaal via www.telmee.nl of www.waarneming.nl.

Excel-bestand

U kunt uw resultaten ook in een excelbestand per e-mail versturen.
Let er bij het insturen van de gegevens per e-mail op dat u ook de locatie en de x/y-coordinaten vermeldt.

Waarnemingsdatum

Tijdens een nachtvlindernacht zijn er waarnemingen van voor middernacht en van daarna. In principe geldt dat u bij het doorgeven van de waarnemingen de datum aanhoudt van de avond dat u begint. Dit geldt ook als u werkt met een vlinderval: houd de datum aan van de avond dat u de val inzet.

Sociale media

Deel de (foto's van) vlinders die je ziet ook op de sociale media met hashtag #NaNaNa. Zo kan iedereen zien wat voor mooie en bijzondere nachtvlinders er worden waargenomen.

Noctua

Let op! Alle waarnemingen zullen worden opgenomen in Noctua, het gezamenlijke nachtvlinderbestand van De Vlinderstichting en de Werkgroep Vlinderfaunistiek. Geef daarom alleen waarnemingen door waar u geheel van zeker bent. Bent u niet zeker van uw waarneming? Gebruik dan het vlinderzoeksysteem op onze website.

Ga naar het vlinderzoeksysteem