Vlinder mee!

Download de Vlindermee app

(foto: Ab Baas)

Heeft u een vlinder gezien in uw tuin, in de berm of op uw vakantiebestemming? Geef deze door via de Vlindermee app! Hieronder te downloaden, zowel voor Android als voor iOS.

Klik hier voor iOS

Klik hier voor Android

Vlinders met vakantie

De Vlinderstichting en De Groene Koepel zorgen dat beheerders concreet aan de slag met het vlindervriendelijker maken van hun terrein. Zo ontstaat steeds meer vlindervriendelijk gebied in ons land. De kampeerterreinen waar planten en bloemen zijn geplant in verband met dit project zijn te vinden in de app. En om te zien hoe het gaat met deze gebieden en hoeveel vlinders er gebruik van maken is het mogelijk om vlindertellingen door te geven voor deze vakantielocaties!

Lees meer over dit project

Mijn berm bloeit

De Vlinderstichting en FLORON krijgen regelmatig berichten van mensen over de bloeiende berm in de buurt die gemaaid is door de beheerder. Vaak vinden ze het jammer, het bloeide zo mooi en er vlogen zoveel zoveel vlinders en bijen, en nu is het allemaal weg! Om inzicht te krijgen in waar het goed gaat met bermbeheer en waar het niet zo goed gaat, zijn De Vlinderstichting en FLORON begonnen met de 'Mijn berm bloeit!' campagne. Help mee en geef via de Vlindermee app door hoe het gaat met de bermen bij u in de buurt!

Lees meer over dit project

Vlindermee

Tel een kwartier de vlinders in uw tuin, en geef ze het hele jaar door via de app Vlindermee. Noteer van elke soort vlinder het grootste aantal dat u tegelijk heeft gezien. Zo voorkomt u dat u vlinders dubbel telt. En nog een tip: wacht met tellen totdat het zonnetje doorbreekt, dan vliegen de meeste vlinders!

Lees meer over de tuinvlindertelling