Fluit dit kabinet terug!

3-dec-2010

(nieuwsbericht van De Vlinderstichting) Actie is broodnodig, want de kabinetsplannen betekenen een ramp voor de natuur... lees verder

Teken de petitie van Natuurmonumenten

1-dec-2010

Natuur wordt bedreigd door de kabinetspannen. Op natuur wordt bijna twintig keer meer bezuinigd dan de gemiddelde korting op.. lees verder

Nieuw beleid: ramp voor natuur

1-dec-2010

Het zal niemand zijn ontgaan: Nederland gaat bezuinigen. Uiteraard zal ook de natuur er niet aan ontkomen. In totaal zal er.. lees verder

Scholieren voor De Vlinderstichting op..

30-nov-2010

Brechtje Mees en Wieke van Wuijtswinkel wilden in het kader van een schoolproject iets doen voor de vlinders. Daarom stonden.. lees verder

Vlinder in huis?

30-nov-2010

Veel vlinders zijn er niet in de winter. De meeste soorten zijn ei, rups of pop in deze koude periode. Toch komen de.. lees verder

Actiebereidheid natuurliefhebbers groot

29-nov-2010

Afgelopen zaterdag werd onder de aanwezigen bij de landelijke SOVON-dag gepeild wie mee zou doen indien er een landelijke.. lees verder

Kies een vlinder als ambassadeur

26-nov-2010

Het is nog steeds het internationale jaar van de biodiversiteit. Een hele mooie manier om hier handen en voeten aan te geven.. lees verder

Natuurontwikkeling werkt!

25-nov-2010

Bij insectenonderzoek op een aantal natuurontwikkelingsgebieden op de Veluwe zijn veel soorten aangetroffen, waaronder Rode.. lees verder

Kleine heivlinder ernstig bedreigd

25-nov-2010 · KleineHeivlinder Kootwijkerzand Stikstof

Alleen op het Kootwijkerzand op de Hoge Veluwe komt de kleine heivlinder nog voor. In totaal zijn jaarlijks in dit.. lees verder

Subsidie voor 'Virtueel vlinderen'

24-nov-2010

Gisteren kreeg De Vlinderstichting het bericht, dat de projectaanvraag 'Virtueel vlinderen' door de Regeling Draagvlak Natuur.. lees verder

Tien voor 12!: adopteer een vlinder

22-nov-2010

Wilt u een bijdrage leveren aan de vorige week gelanceerde campagne Tien voor 12? Adopteer een van de twaalf vlindersoorten.. lees verder

Vlinderwerkgroep Friesland 25 jaar

22-nov-2010

Afgelopen zaterdag 20 november vierde de Friese Vlinderwerkgroep haar 25-jarig jubileum tijdens een bijeenkomst in de.. lees verder

Vlinderstichting blij met vernietiging..

22-nov-2010

De rechtbank in Den Haag heeft het peilbesluit voor de polder Reeuwijk en Sluipwijk ongedaan gemaakt. Dat besluit hield in,.. lees verder

Update lijst waarnemingen NNN 2010

16-nov-2010

Op www.nachtvlindernacht.nl staat een nieuwe geactualiseerde lijst met waarnemingen van de Nationale Nachtvlindernacht 2010. lees verder

Reddingsplan bedreigde vlinders..

15-nov-2010

Het is tien voor 12 voor de meest bedreigde dagvlinders. De Vlinderstichting heeft op 14 november tijdens het radioprogramma.. lees verder

Natuur ook economisch waardevol

12-nov-2010

Natuur is waardevol. Veel mensen genieten in hun vrije tijd van de natuur en groen blijkt belangrijk voor het welbevinden en.. lees verder

Actueel