Projecten

De Vlinderstichting is een projectenorganisatie. Ieder project komt ten goede aan de bescherming van vlinders. Wij zijn ervan overtuigd dat een actieve aanpak de vlinders in een opwaartse spiraal zal brengen. Door niet alleen te reageren op vragen, maar actief mensen en organisaties te benaderen. Door oog te hebben voor vlinders en de gemeente of natuurbeheerder een pluim te geven voor wat ze bereiken. Meer aandacht geeft meer draagvlak wat wij om kunnen zetten in meer donaties en meer projectfinancieringen. Het uiteindelijke doel: meer vlinders dan nu, zowel in natuurgebieden als bij iedereen in de tuin.

Meetnet nachtvlinders

Gaat de nachtvlinderstand in ons land vooruit of achteruit? Om dit soort vragen te kunnen beantwoorden, verzamelt De Vlinderstichting samen met vele vrijwilligers actuele informatie over de veranderingen in de nachtvlinderstand in Nederland.

Klimaatverandering

Klimaatverandering is een omvattend thema waarbinnen verschillende projecten aandacht aan wordt besteed. Met monitoring en onderzoek zijn we meer te weten gekomen over de gevolgen en proberen we er alles aan te doen negatieve effecten te verminderen.

Koolwitjes in de klas

Echte koolwitjes in de klas? Dat kan met het kweekpakket van De Vlinderstichting. Leuk om te doen en onvergetelijk voor de kinderen! Geschikt voor basisscholen, BSO's en NME's.

Wat wij doen