Cursusleiders

Manon Wieringa

Manon heeft in haar loopbaan op allerlei vlakken trainingen en workshops gegeven. Sinds 1 augustus 2020 maakt zij deel uit van het Kleurkeur-team van De Vlinderstichting en is zij cursusleider Kleurkeur. Een boeiend onderwerp waarin veel te leren, uit te wisselen en te ontwikkelen valt.

Cato van Houten

Cato heeft grote affiniteit met de natuur en heeft er zodoende voor gekozen het onderwijs te verlaten om bij De Vlinderstichting haar kennis en energie in te zetten. Ze maakt deel uit van het Kleurkeur-team als cursusleider. Met haar enthousiasme voor kennisoverdracht draagt zij bij aan een goede voorbereiding op ecologisch beheer volgens Kleurkeur.

Kars Veling

Kars is allrounder en ecoloog. Hij werkt al sinds de beginjaren bij De Vlinderstichting en is in de loop der tijd bij heel veel projecten betrokken geweest. Als persvoorlichter treedt hij regelmatig naar buiten als het gezicht van De Vlinderstichting. Daarnaast geeft hij veel lezingen en workshops, is dagvoorzitter van diverse symposia en begeleidt hij studenten bij hun afstudeeronderzoek. Kars is ook actief op sociale media, met name op Twitter.

Anthonie Stip

Anthonie is een enthousiaste ambassadeur voor natuur, biodiversiteit en duurzaamheid. Hij is afgestudeerd op wilde bijen in het agrarisch gebied en sinds 2014 werkzaam voor De Vlinderstichting. Ook is hij een van de initiatiefnemers van Kleurkeur. Anthonie verbindt mensen met natuur en is gepassioneerd pleitbezorger voor natuurinclusieve landbouw. Luister ook eens naar zijn podcast Toekomst voor Natuur!

Mick Vos

Mick is een allrounder in de ecologie met een brede interesse in alles wat leeft. Bij RAVON is hij bezig met vissenonderzoek in de delta en met een grote modderkruiper (vissoort). Daarnaast vertelt Mick graag over natuur in radio, TV items, tijdens lezingen en tijdens workshops. Mick is vanaf jongs af aan zeer geïnteresseerd in natuur en draagt deze kennis graag over aan de medemens. Mick verzorgt de cursussen Kleurkeur Blauw.