Kennisdag Ecologisch Bermbeheer

De eerstvolgende kennisdag vindt plaats op woensdag 17 april bij Natuurlijke Zaken in Uitgeest. Het thema van deze dag is 'Beheervraagstukken'.

De Vlinderstichting organiseert twee keer per jaar een Kennisdag Ecologisch Bermbeheer. Op deze dag lichten we een aspect van ecologisch bermbeheer uit. Sprekers uit het Kleurkeur team en externe sprekers werken samen om een interessante en vooral leerzame dag neer te zetten. Bovendien telt deze bijeenkomst als kennisdeling voor het behoud van je persoonscertificaat Kleurkeur. Voor ecologen die werken met Kleurkeur is deze kennisdag verplicht.

Kennisdag 17 april 2024

Op 17 april vindt de eerste kennisdag van 2024 plaats. We zijn te gast bij Natuurlijke Zaken in Uitgeest.

Het thema van deze kennisdag is 'Beheervraagstukken'. Tijdens het beheer in de openbare ruimte wordt steeds vaker rekening gehouden met ecolgische processen en met biodiversiteit. Soms loop je daarbij tegen lastige situaties aan, zoals de aanwezigheid van exoten. Ook inheemse soorten kunnen soms als overlast worden ervaren. Is dat terecht en hoe ga je daar dan mee om? Dit is een greep uit de onderwerpen die op het programma staan.

Zodra de definitieve programmering bekend, is zullen we deze hier delen.

De kosten voor deze middag zijn €40,- per persoon (Inclusief BTW)

Kennisdag Ecologisch Bermbeheer - 17 april 2024