Kennisdag Ecologisch Bermbeheer

De eerstvolgende kennisdag vindt plaats op donderdag 19 september in Geldermalsen. Het thema van deze dag is 'Innovaties'.

De Vlinderstichting organiseert twee keer per jaar een Kennisdag Ecologisch Bermbeheer. Op deze dag lichten we een aspect van ecologisch bermbeheer uit. Sprekers uit het Kleurkeur team en externe sprekers werken samen om een interessante en vooral leerzame dag neer te zetten. Bovendien telt deze bijeenkomst als kennisdeling voor het behoud van je persoonscertificaat Kleurkeur. Voor ecologen die werken met Kleurkeur is deze kennisdag verplicht.

Kennisdag 19 september 2024 - Innovaties & AI

Hoe kunnen Artificial Intelligence en nieuwe technieken ons helpen bij biodiversiteitsherstel? Welke ontwikkelingen op het gebied van maaimachines zijn er? Hoe werken die machines eigenlijk? En, hoe weten we of de machines ook de gewenste resultaten leveren voor de biodiversiteit?

De antwoorden op deze vragen ontdekken we op de Kennisdag Ecologisch Bermbeheer met deze keer als thema Innovaties en Artificial Intelligence. Onze gastheer van de middag is Wim van Breda. Samen verzorgen wij weer een mooie middag voor u.

De middag sluiten we buiten af met een demonstratie van machines. Na de presentaties verplaatsen we ons naar een locatie vlakbij waar we verschillende machines aan het werk zullen zien. Naast de demonstraties is er tijd voor vragen en discussie en uiteraard een netwerkborrel.

Zien we u op 19 september te Geldermalsen?

Het volledige programma volgt zo snel mogelijk, maar aanmelden kan al!

Sprekers:

1. Gert-Jan Naber (Datacadabra) over de MowHawk en de module Kleurrijk.
  2. Dennis Vermaas (VermiService) over robotmaaiers en hun toepassingen in ecologisch maaibeheer.
  3. Koen Verhoogt (De Vlinderstichting) over innovatieve maaimachines en hun ecologische effectiviteit.

Wat: Kennisdag Ecologisch Bermbeheer
Waar: Geldermalsen
Wanneer: 19 september 2024 – 13:00 – 18:00u
Kosten: € 50,- per persoon (inclusief btw)

Aanmelden Kennisdag

Kennisdag Ecologisch Bermbeheer - 19 september 2024

Op deze kennisdag zijn onze deelnamevoorwaarden van toepassing.