Maart | Gelderland

(GEWEEST) 29 MAART | Sport en Natuur

Datum: Woensdag 29 maart
Tijdstip: 14:00-16:00 uur
Locatie: Sportpark De Pas, Hockeyclub Overbetuwe clubhuis, De Pas 2, Elst (Gld.)

Programma:

14:00u  |  Welkom
Clubhuis Hockeyclub Overbetuwe (HCOB). Ontvangst met koffie/thee/ranja. Welkomstwoord.

14:10u |  Presentatie Sport en Natuur
Op sportparken komen thema’s als bewegen, gezondheid en beleving bij elkaar. Natuurvriendelijke sportparken dragen daar nog een extra steentje aan bij en zijn bovendien van groot belang voor de biodiversiteit. In 2020 en 2021 heeft De Vlinderstichting in samenwerking met provincie Gelderland en Overijssel twee sportparken vergroend. Vitaal Sportpark De Pas is hier één van. In deze presentatie vertellen we meer over het project, het belang van een groen sportpark en wat je zelf kunt doen in eigen tuin. Ook komen enkele vlinder- en libellensoorten uit Gelderland aan bod.

Of neem deel aan de gratis workshop vlinders en insecten uit papier knippen, geschikt voor jong en oud. Anke Doornekamp van de Nederlandse Vereniging voor Papierknipkunst laat je zien hoe je de mooiste knipkunstwerken kunt maken. Van makkelijk tot moeilijk, voor alle leeftijden. Wil je liever kleuren? We hebben ook een leuke kleurplaat klaar liggen die je daarna om kan toveren in een boekenlegger!

15:00u  |  Activiteiten
- Naar buiten voor een speciale 'vlindervlucht'. Bij goed weer kunnen we een aantal vlinders vrijlaten in het groene park
- We maken een wandeling door het groene sportpark
- Vanaf 14:00 uur kun je al gaan knippen met de workshop Papierknipkunst. Wil je eerst de presentatie volgen en daarna nog creatief aan de slag gaan? Dat mag natuurlijk ook!

Foto tauvlinder: Jurriën van Deijk. Foto rivierrombout: Kim Huskens.
__________________________________________________

(GEWEEST) 4 MAART | Landelijke Vlinderdag

Datum: Zaterdag 4 maart
Tijdstip: 09:00-15:00 uur
Locatie: Theater Junushoff, Wageningen

Terugblik Landelijke Vlinderdag

Kijk voor overige activiteiten in onze agenda. Klik hier

Activiteiten

De jubileumactiviteiten worden mede mogelijk gemaakt door een subsidie van het Jaap Zeelenfonds en het Meester Prikkebeen Fonds, twee fondsen op naam van het Prins Bernhard Cultuurfonds.